Afterwork-sessie #1 - Vermarkting (8 november)
Vermarkting. Een term die de jongste jaren steeds meer opduikt in het maatschappelijk debat. In gesprekken over globalisering of over de gewenste uitvoerder van maatschappelijke activiteiten. Ook in contexten van besparingen en kerntakendebatten steekt de term steevast de kop op.
Maar welke ladingen dekt deze brede vlag eigenlijk zoal? Wat leert ons academische literatuur uit binnen- en buitenland? Welke connotaties en al dan niet bewuste aannames linken we in onze Vlaamse context aan ‘vermarkting’?
Aan de hand van de presentatie van een ‘spotlightpaper’ kaderen we het begrip eerst vanuit verschillende invalshoeken. Jullie ervaringen, verhalen en bedenkingen vormen vervolgens de basis voor verdere discussie. Het is niet de bedoeling om tot de enige échte definitie van vermarkting te komen, maar wel om het begrip te ontleden en uit te benen, te voelen wat de term bij jullie oproept en hoe zich dit weerspiegelt in jullie werk. Zo hopen we tot een gelaagder begrip te komen, waarop iedereen beter de vinger kan leggen.
Na de sessie wordt de spotlightpaper afgewerkt en publiek verspreid. Dit met de bedoeling om het debat verder te voeden, binnen en buiten jullie organisaties.
Wat roept vermarkting bij jou op? Verketter of omarm je het? Ervaar je het in je werk of in je vrijwilligerswerk? Of ben je vooral benieuwd naar andere klokken en klepels? Kom dan op 8 november naar het Beurskafee. We starten om 17u30 en eindigen om 19u30.
Iedereen is welkom, we houden het informeel en serveren tijdens de discussie een drankje en bescheiden aperitiefhapje.
Programma
17u30 – 17u40: toelichting CSI-project
17u40 – 18u15: presentatie spotlightpaper
18u15 – 19u30: discussie
De sessie is gratis, maar om praktische redenen is inschrijven verplicht.